Zaměřili jsme se na modernizaci IT systémů a proklientské projekty

rodina

Ambicí ředitele Sociální pojišťovny (SP) Juraje Káčera je hledat a zavádět v pojišťovně řešení, která zefektivní výkon agendy, zjednoduší práci zaměstnancům a budou přátelštější pro lidi. Řekl to pro TASR a dodal, že SP se od jeho nástupu zaměřila zejména na modernizaci často zastaralých a nekooperujících informačních systémů a na proklientské projekty. Mezi ty zařadil například zjednodušení komunikace s lidmi zaváděním elektronizace, proaktivní komunikaci ze strany SP a vyšší dostupnost informačně-poradenského centra.

„Jsem rád, že jsme již v některých agendách dosáhli zlepšení, ačkoli většinou jde o běh na dlouhou trať,“ okomentoval ředitel s tím, že zavádění inovací v SP ztěžuje také pandemie onemocnění COVID-19. Jednak na straně zaměstnanců SP, kterým se onemocnění také nevyhýbá, ale také na straně „covidové“ agendy, kterou tito zaměstnanci plní nad rámec běžných povinností.

Kačer to ilustroval například na vyplácení různých dávek, přičemž právě těm pandemickým SP věnovala velké množství energie a času. V pojišťovně zavedla různá organizační opatření, například i změnový provoz a technická řešení. „SP od začátku roku až do listopadu vyplatila vedle běžných dávek i téměř 670.000 dávek pandemické nemocenské a dalších více než 275.000 dávek pandemické ošetřovny. Je to velký nárůst práce,“ okomentoval Káčer.

Co se týče dalších čísel, Kačer vyčíslil, že měsíčně SP vyplácí v průměru 20.000 dávek budoucím maminkám (dávka těhotenské), od listopadu jejich pojišťovna vyplatila více než 139.000. Vyzdvihl, že při této dávce SP proaktivně oslovovala dopisem maminky, které o těhotenské nežádaly, přičemž nárok měli.

SP také měsíčně vyplácí více než 1,7 milionu důchodových dávek. Za 11 měsíců letošního roku jich spolu bylo zhruba 19 milionů. „Pro zajímavost, ve 2. kvartálu 2021 jsme zpracovali více důchodů, než v době bez pandemie,“ poznamenal Káčer.

Ředitel také vyzdvihl i vyplácení 13. důchodů, nebo speciálních příplatků pro veterány druhé světové války, politické vězně, řeholnice či diskriminované pojištěnce. „Pomoc potřebovali i podnikatelé či živnostníci. Mnozí využili možnost odkladu placení pojistného, ​​při kterém jsme pro ně zajišťovali potřebný servis formulářů a informací,“ uzavřel Káčer.

Další články autora

Inflace v USA je nejvyšší za téměř 33 let

Osobní příjmy v USA se minulý měsíc zvýšily v souladu s očekáváními ekonomů. Tempo růstu...

Francie a Itálie požadují reformu fiskálních pravidel EU

Také si podle nich zaslouží důkladnou diskusi myšlenka permanentní emise společných dluhopisů, což zřejmě narazí...

Potěšení z darování: Proč by pod stromečkem neměla být hotovost

V každém případě by nebylo dobré, kdybych jim dával do obálky peníze, v nejhorším případě...

Uchopit myšlenku podpory digitální gramotnosti seniorů bude obtížné

Pomoci důchodcům zlepšit se v digitální gramotnosti, aby uměli komunikovat mezi sebou nebo s dětmi...

Nejnovější články

Inflace v USA je nejvyšší za téměř 33 let

Osobní příjmy v USA se minulý měsíc zvýšily v souladu s očekáváními ekonomů. Tempo růstu...

Francie a Itálie požadují reformu fiskálních pravidel EU

Také si podle nich zaslouží důkladnou diskusi myšlenka permanentní emise společných dluhopisů, což zřejmě narazí...

Potěšení z darování: Proč by pod stromečkem neměla být hotovost

V každém případě by nebylo dobré, kdybych jim dával do obálky peníze, v nejhorším případě...
- Reklama -PR článek